Customer Portal – Case

Klantenportaal

Bij één van onze klanten wordt Exact Synergy gebruikt als klantenportaal, waarop de klanten informatie over hun producten kunnen vinden en problemen kunnen melden. Vorig jaar heeft IQ-TEC bij de deze klant een groot project uitgevoerd om deze klantenportaal gebruiksvriendelijker te maken, middels automatisering en de inzet van meer moderne componenten in Synergy. Met behulp van de IQ-TEC Enterprise Foundation modules “Lijsten”, “Geavanceerde batchverwerking” én een speciaal voor dit doel gebouwde oplossing is een grote moderniseringsslag bij deze klant gerealiseerd.

Met behulp van lijsten zijn verschillende standaard Synergy componenten vervangen door flexibelere IQ-TEC componenten. Dit zorgt er onder andere voor dat de gebruikers van het portaal meer opties hebben om informatie over lopende verzoeken te filteren, sorteren, groeperen en exporteren, wat de gebruiksvriendelijkheid van het klantenportaal vergroot. Tevens zorgt het voor onze klant voor een grotere flexibiliteit in het onderhouden van de verschillende schermen. Namelijk door gebruik gemaakt te hebben van de IQ-TEC Enterprise Foundation modules kunnen op dit moment verbeteringen indien nodig real-time doorgevoerd worden zonder downtime, en fouten veel eenvoudiger opgespoord en opgelost worden.

Daarnaast is er middels de geavanceerde batchverwerking een grote hoeveelheid handmatige stappen geautomatiseerd, wat ervoor zorgt dat de ervaring voor zowel de gebruikers van het portaal als de medewerkers van onze klant beter aanvoelt. Onnodige handelingen die voortkomen uit de manier waarop Exact Synergy werkt zijn geautomatiseerd, en de IQ-TEC Enterprise Foundation houdt geautomatiseerd en real-time bij welke velden aangepast moeten worden, wat de foutkans verkleind en de flexibiliteit vergroot.

Tot slot wordt dit alles gepresenteerd door de speciaal gebouwde oplossing. Deze oplossing maakt gebruik van de standaard Synergy functionaliteit om aangepaste pagina’s voor een klantenportaal te weergeven. Deze oplossing bevat een moderne look-and-feel dan de standaard lay-out van Synergy, zonder dat hierbij gebruik gemaakt wordt van niet-ondersteunde componenten. Dit zorgt ervoor dat deze lay-out ook in toekomstige versies van Synergy gebruikt kan blijven worden, en ervoor zal blijven zorgen dat de gebruikers van dit portaal zich in een moderne omgeving wanen.

Al met al heeft dit project ervoor gezorgd dat de flexibiliteit van het klantenportaal verbeterd is, terwijl de foutkans in het proces afgenomen is. Dit alles wordt aan de eindgebruikers vervolgens gepresenteerd in een moderne lay-out, wat ervoor zorgt dat deze oplossing nog een flink aantal jaren mee kan.