IT Support Requests From E-mail – Case

Geautomatiseerd aanmaken verzoeken op basis van e-mail

Bij meerdere van onze klanten hebben we de behoefte gezien om inkomende e-mails automatisch te verwerken tot verzoeken. Om in deze behoefte te voorzien is er recent een nieuwe module aan de IQ-TEC Enterprise Foundation toegevoegd, de “Geavanceerde batchverwerking”. Deze module bevat de mogelijkheid om e-mail postvakken te monitoren, en hier automatische handelingen aan te koppelen. Met behulp van deze functionaliteit heeft IQ-TEC bij één van haar klanten succesvol de intake van verzoeken geautomatiseerd. Dit proces heeft ertoe geleid dat de responsetijd op e-mails verkleind is, en inkomende mails niet meer over het hoofd gezien kunnen worden. Daarnaast is er ook een geautomatiseerd antwoord ingericht, die de afzender van de e-mail op de hoogte stelt dat hun e-mail verwerkt is, en wat het nummer is van het aangemaakte verzoek.

Dit alles heeft ertoe geleid dat de inkomende e-mails op de ontvangende afdeling sneller en consequenter verwerkt worden, en de afzender van de e-mail sneller inzicht krijgt in de afhandeling van zijn of haar vraag!