Travel Satisfaction – Case

Geautomatiseerde reis tevredenheid onderzoeken

In de dagelijkse bedrijfsvoering van één van onze klanten wordt zeer regelmatig zakelijk gereisd. Al deze reizen worden geboekt door een speciaal ingerichte afdeling, die zich dagelijks met deze reizen bezighoudt. Deze afdeling heeft recent aangegeven dat zij behoefte hebben om bij voorkeur geautomatiseerd na elke reis feedback te vragen. Deze klant maakte voor hun processen rond het boeken van reizen al gebruik van Synergy, en met de IQ-TEC Enterprise Foundation module “Questionnaire” is het IQ-TEC gelukt een volledig geautomatiseerd proces in te richten! Dit nieuwe proces stuurt na iedere reis een korte vragenlijst naar de reiziger. Deze vragenlijst wordt automatisch samengesteld op basis van de reis die de persoon gemaakt heeft, zodat er altijd alleen relevante vragen gesteld worden. Dit voorkomt bijvoorbeeld dat personen die niet gevlogen hebben tijdens hun reis vragen over een vlucht moeten beantwoorden. Vervolgens is voor de reis-afdeling een dashboard gemaakt waarop zij trends kunnen herkennen.

Met dit project heeft IQ-TEC de reisafdeling van deze klant enorm veel inzicht verschaft in de tevredenheid van de verschillende aspecten van de reizen die zij dagelijks boeken.